Coraz więcej firm decyduje się na reklamę w Internecie. Potencjał sprzedażowy w sieci jest bowiem OGROMNY. Wręcz, można powiedzieć, że daje nieograniczone możliwości.

Mailingi, pozycjonowanie, reklamy kontekstowe czy video-marketing, adwords – przedsiębiorcy mają ogromny wybór. W dzisiejszej publikacji przedstawimy największe wady i zalety każdego z wyżej wymienionych rozwiązań.

Mailing – wady i zalety
Mailing czyli wysyłanie wiadomości drogą elektroniczną, adresowanych na skrzynki mailowe. Zgodnie z obowiązującym prawem – każdy kto korzysta z tej formy reklamy, musi bazować tylko i wyłącznie na listach mailingowych (adresach e-mail) osób, które wyraziły zgodę na otrzymanie oferty handlowej/reklamy. W przeciwnym wypadku, wiadomości reklamowe mogą zostać uznane za SPAM, co rzecz jasna – jest nielegalne.

Największą zaletą tej formy reklamy jest bez wątpienia możliwość bezpośredniego dotarcia do ogromnej liczby odbiorców (firmy zajmujące się mailingiem mają bazy odbiorców liczące nawet kilkaset tysięcy adresów e-mail).

Z kolei wadą jest fakt, iż e-mail marketing stale traci na wartości. Liczba ofert handlowych, która trafia na skrzynkę jest coraz większa. Wiele osób nawet nie otwiera wiadomości, nie wspominając już o ich czytaniu.

Pozycjonowanie stron – wady i zalety
Pozycjonowanie stron czyli podnoszenie pozycji strony internetowej w wyszukiwarce dla danych haseł. Frazy kluczowe związane są zwykle bezpośrednio z prowadzoną działalnością, co sprawia, że na witrynę trafiają osoby zainteresowane usługą/konkretnym tematem.

Niewątpliwie, największą zaletą pozycjonowania strony jest możliwość dotarcia do faktycznie zainteresowanych osób. Wszak, jeśli ktoś samowolnie wpisuje w wyszukiwarkę hasło „opony” to bez wątpienia jest nimi zainteresowanymi.

Jeśli zaś chodzi o wady pozycjonowania to jest ich kilka. Przede wszystkim, ta forma reklamy nie gwarantuje natychmiastowych rezultatów. Mało tego, nie gwarantuje żadnych rezultatów, gdyż cały proces uzależniony jest algorytmu wyszukiwarki, który stale jest uaktualniany. Co więcej, pozycjonowanie jest procesem, który wymaga sporych nakładów finansowych.

Reklama kontekstowa – wady i zalety
W ramach reklamy kontekstowej możemy umieszczać bannery lub krótkie reklamy opisowe (tytuł i opis), które następnie wyświetlane są na stronach wydawców. Rozliczać się za tę formę reklamową możemy za kliknięcie w reklamę lub za wyświetlenie.

Największą zaletą reklamy kontekstowej jest możliwość zaplanowania kampanii nawet za kilkadziesiąt złotych i zapłata od konkretnej, wykonanej akcji (kliknięcie, wyświetlenie, a czasem nawet realizacji celu).

Z kolei wadą tej formy reklamowej jest niewielki wpływ na to, gdzie nasze reklamy będą wyświetlane. Co więcej, często kliknięcia są przypadkowe, co sprawia, że zwrot z inwestycji jest niewielki.

Video-marketing – wady i zalety
Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na realizację kampanii video-marketingowych. To formy reklamy, która daje ogromne możliwości. Jest alternatywą dla kampanii w telewizji, która dla wielu firm jest nieosiągalna.

Największa zaleta video-marketingu? Możliwość emisji spotu w popularnych serwisach video i płatność za wyświetlenie/kliknięcie w reklamę. Dzięki temu, możemy korzystać z video-marketingu i przy tym samemu określać ramy budżetowe.

Największa wada video-marketingu? Bez cienia wątpliwości – wysokie koszty początkowe. Proces realizacji spotu reklamowego to dodatkowy koszt, który często stanowi barierę nie do przeskoczenia.

Google Adwords – wady i zalety
Google Adwords to system reklamowy, który umożliwia reklamę bezpośrednio obok oraz nad wynikami wyszukiwania wyszukiwarki Google. To niezwykle ciekawa forma reklamowa, która wybierana jest przez wielu przedsiębiorców. Dlaczego?

Otóż, zaletą Google Adwords jest możliwość elastycznego sterowania kosztami kampanii oraz docierania do użytkowników, którzy faktycznie są zainteresowani konkretnym produktem.

Natomiast, wadą Adwords jest dosyć duża konkurencja. A im jest ona większa, tym większe koszty reklamy ponosimy.