Niewątpliwie pozycjonowanie stron internetowych to forma marketingu, która gwarantuje bardzo wysoką konwersję. Niestety, wciąż uaktualniany algorytm wyszukiwarki sprawia, że jest to proces coraz trudniejszy.

Fachowców na rynku pracy jest coraz mniej. Osoby z doświadczeniem, posiadające aktualną wiedzę zwykle pracują nad swoimi projektami, gdyż jest to najbardziej dochodowe. W agencjach zaś – spotykamy – mówiąc szczerze – przeciętnych pozycjonerów. Jest to rzecz jasna ogólny zarys w którym – jak wszędzie – dopuszczalne są wyjątki. Nie mniej jednak, z całą pewnością – trudy pozycjonowania sprawiają, że branża ta jest niedostępna.

Proces nauki pozycjonowania nie jest łatwy. Prócz analizy obecnej wiedzy, musimy realizować różnego rodzaju testy i bezustannie dostosowywać się do zmian w algorytmie.

Aktualizacje algorytmu Google
Przynajmniej raz na pół roku Google serwuje aktualizację algorytmu wyszukiwarki, która robi niemałe trzęsienie ziemi w wynikach wyszukiwania. I choć, większość pozycjonerów zazwyczaj mówi, że „u mnie na zielono” (oznacza, że zmiana przyniosła wzrost pozycji), to nie zawsze tak jest.

Aktualizacje algorytmu Google same w sobie nie mają na celu uderzać w branżę pozycjonerską, ale tak zazwyczaj jest. Google w ten sposób walczy z nienaturalnym wpływaniem na pozycję. Zalecenia dla webmasterów są w miarę jasne. Najogólniej mówiąc – Google zależy na tym aby webmasterzy zajęli się optymalizacją serwisów dla użytkowników, a nie wyszukiwarek.

Pozycjonowanie w 2008, a pozycjonowanie w 2018 roku
Większość pozycjonerów w 2008 roku mogła pochwalić się DOSKONAŁYMI wynikami. Wszak, jeszcze dziesięć lat temu, pozycjonowanie stron było po prostu BANALNE. Presell page, profile na forach i katalogi stron internetowych stanowiły doskonałe źródła linków, które wynosiły strony na pierwsze pozycje. Dzisiaj takowe zabiegi nie przyniosą praktycznie żadnych efektów. Dlaczego?

Przede wszystkim, konkurencja w wyszukiwarce jest większa. Nie dość, że organicznych wyników wyszukiwania na pierwszej stronie jest mniej niż 10 (resztę stanowią reklamy Adwords), to w dodatku ilość stron internetowych wzrosła. Dzisiaj, niemal każda firma posiada witrynę internetową.

Idąc dalej, warto zauważyć, że standardy budowania stron dziesięć lat temu były inne. Responsywność czy optymalizacja to były procesy realizowane przez pozycjonerów. Dzisiaj, wiele agencji już na starcie dostosowuje witryny do wszystkich urządzeń i optymalizuje witrynę pod kątem SEO. Przez to – pozycjonowane strony nie mają tzw. boosta na starcie.

Warto również zauważyć, że niegdyś ilość treści na stronach internetowych nie była tak istotna. Krótkie, 1000 znakowe artykuły doskonale wskakiwały na pozycję. Dzisiaj, nawet na najprostsze frazy trzeba przygotowywać treści kilkanaście razy dłuższe. To rzecz jasna spore utrudnienie i podniesienie kosztów pozycjonowania.

Cena pozycjonowania 2018r.

Przeglądając fora i grupy poświęcone pozycjonowaniu stron internetowych bardzo szybko można zrozumieć, że model rozliczania się za efekt jest już mocno nieaktualny. Tylko niewiele osób decyduje się na umowę, która premiuje pozycjonera za uzyskiwane wyniki. Kiedyś był to podstawowy warunek współpracy.

Dzisiaj pozycjonerzy podejmując działania opierają umowę o konkretny budżet i w ramach niego realizują usługę. Tym samym, cena pozycjonowania niejako jest zależna od klienta. Im więcej poświęcimy funduszy na pozycjonowanie, tym lepsze rezultaty osiągniemy. Oczywiście, zakładając, że pozycjoner wie co robi. A to, niestety nie zawsze jest zagwarantowane.

Prawdą jest bowiem to, że branża pozycjonerska jest uboga w prawdziwych fachowców. Znalezienie pozycjonera, który zagwarantuje profesjonalną usługę jest bardzo trudne. Co więcej, weryfikacja umiejętności dla laika jest niemal niemożliwa.

Nie mniej jednak, trudno zrezygnować z tej formy reklamy. Topowe pozycje na interesujące nas frazy to gwarancja wysokiej konwersji. A przecież… właśnie ze względu na możliwość pozyskiwania klientów zlecamy stworzenie witryny.