Zastanawiasz się w jaki sposób możesz wypromować swoją stronę internetową? Co zrobić, aby zwiększyć jej oglądalność? Przedstawiamy pięć sposobów na promocję niemalże każdej witryny.

5 sposobów na reklamę strony internetowej

Pozycjonowanie
Pozycjonowanie to nic innego jak forma reklamy w wyszukiwarkach internetowych. Proces ten polega na podnoszeniu pozycji strony na konkretne hasła reklamowe. Celem tej formy reklamy jest znalezienie się na pierwszej pozycji na dane frazy.

Proces pozycjonowanie składa się z wielu istotnych czynników rankingowych. Najpopularniejsze wyszukiwarki takie jak Google czy Bing stosują algorytmy, których celem jest dostarczenie jak najlepszych wyników wyszukiwania.

Niewątpliwie jest to jedna z najefektywniejszych form reklamy, która pozwala dotrzeć do faktycznie zainteresowanego odbiorcy. Wszak, to użytkownik poszukuje informacji/produktu/usługi wpisując określone hasła w wyszukiwarce.

Należy mieć jednak na uwadze, że ta forma reklamy nie gwarantuje natychmiastowych rezultatów. Proces pozycjonowania dla najtrudniejszych (zwykle najczęściej wyszukiwanych) haseł trwać może nawet kilkanaście miesięcy.

Google Adwords
Zbliżone efekty do pozycjonowania może nam dać system reklamowy Google Adwords. To forma reklamy, która polega na umieszczeniu odsyłacza do naszej witryny obok lub nad wynikami wyszukiwania dla konkretnego hasła.

Google Adwords to wyjątkowo rozbudowany system reklamowy, który pozwala targetować reklamę dla danych haseł oraz elastycznie zarządzać budżetem. Możemy bowiem sami zdecydować ile chcemy zapłacić za jedno przekierowanie czy wyświetlenie naszej reklamy.

Google Adwords umożliwia realizację kampanii już za kilkadziesiąt złotych miesięczne. Umiejętny dobór fraz pozwala pozyskiwać klientów za nawet kilka groszy. Rzecz jasna, jeśli liczymy na bardzo duży ruch – musimy zapłacić znacznie więcej. Wszak, stawka ma wpływ na ilość wyświetleń. Z reguły – im wyższa konkurencja, tym więcej musimy zapłacić za reklamę.

Reklama Video
Coraz większym zainteresowaniem cieszy się tzw. video-marketing. Umieszczanie krótkich filmów reklamowych z odsyłaczem do strony internetowej to doskonały sposób na pozyskanie klientów. Usługę tego typu zrealizujemy między innymi w takich serwisach jak YouTube czy Vimeo.

Efektywność Video-marketingu stoi na bardzo wysokim poziomie. Reklama w tej formie daje nam ogromne możliwości jeśli chodzi o przedstawienie usługi produktu. Niestety jest stosunkowo droga. O ile koszt wyświetlenia nie jest wcale duży, o tyle realizacja spotu może nadszarpnąć nasz budżet.

Mailing
Wydawać by się mogło, że społeczność uodporniła się na wszelkie reklamy przesyłane na skrzynkę mailową. Jest w tym sporo racji, ale… mailing nadal jest bardzo efektywną formą reklamy. Jednakże, jego efektywność zależna jest od formy, treści oraz przede wszystkim – bazy odbiorców.

Opisując tę metodę należy jednak pamiętać, że wysyłanie ofert reklamowych bez zgody odbiorców jest zabronione i karalne. Dlatego też, jeśli chcesz przeprowadzić tę formę reklamy – korzystaj tylko i wyłącznie z systemów mailingowych takich jak np. FreshMail.

Artykuły sponsorowane
Spora część witryn internetowych oferuje możliwość płatnych publikacji. Tzw. artykuły sponsorowane to świetna możliwość na tekstowe przedstawienie produktu w serwisach tematycznych.

Artykuły sponsorowane zamówimy bezpośrednio w redakcji danej witryny lub korzystając z platform takich jak WhitePress.

Kampania skrojona na miarę
Oczywistym jest, że aby osiągnąć świetne wyniki – musimy korzystać z niemal każdej metody. Wszak, ograniczanie się do jednej formy promocji może być mało efektywne. Co więcej, dywersyfikując źródła ruchu możemy mieć pewność, że docieramy do największej możliwej grupy docelowej.

Przed rozpoczęciem kampanii zalecamy opracowanie budżetu oraz stałą kontrolę ROI (zwrot z inwestycji), celem określenia najlepszej formy reklamy dla danej witryny.