W Internecie mamy do czynienia z coraz większą konkurencją. W niemal każdej branży powstaje coraz więcej witryn, co sprawia, że dotarcie do potencjalnego klienta jest trudniejsze.

Chcesz uprzedzić konkurencję i zdobyć klienta? Poznaj 10 sposobów, które przyczynią się do wzrostu ruchu na Twojej stronie internetowej.

10 sposobów na zwiększenie ruchu na stronie

  1. Kompatybilność z innymi urządzeniami
    Dostosowanie witryny do innych urządzeń to konieczność. Wynika to z faktu, iż około 50% ruchu pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. Dlatego też, musisz zadbać o to, aby szablon Twojej witryny był responsywny.
  2. Użyteczna strona internetowa
    Co Ci po użytkowniku, który wychodzi ze strony po kilku sekundach? Zadbaj o to, aby Twoja strona internetowa nie tylko była intuicyjna, przejrzysta i miała ładny design. Zastanów się – po co użytkownik wchodzi na Twoją stronę? Jakich informacji szuka? Co powinno znaleźć się na witrynie by uprzedzić konkurencję?
  3. Analiza słów kluczowych
    Nie od dziś wiadomo, że ruch organiczny z wyszukiwarki jest bardzo istotny i gwarantuje dobrą konwersję (pod warunkiem, że strona jest dostosowana). Dlatego też, koniecznie przeanalizuj słowa kluczowe, które wyszukują Twoi klienci. Sprawdź również pozycje Twojej strony i zastanów się co możesz zrobić, aby pojawić się na wyższych lokatach. Pomogą Ci w tym takie narzędzia jak Surfer SEO, Ahrefs, Senuto czy Majestic.
  4. Dane strukturalne – znaczniki „H1 – H6”
    Używanie tytułów i śródtytułów jest kluczowe dla osiągania wysokich pozycji w wyszukiwarkach. Poprzez optymalizację tekstu – dostarczamy wyszukiwarce informację o czym jest strona, co oferuje, co jest najistotniejsze.
  5. Komunikaty dostosowane do użytkowników
    Określenie grupy docelowej jest kluczowe dla stworzenia tzw. persony, czyli profilu idealnego odbiorcy. Dzięki temu, będziesz mógł nie tylko dobrać potencjalnie wyszukiwane frazy kluczowe, ale także zastosować trafiające i wpływające na konwersję komunikaty.
  6. Grafiki, infografiki, video
    Większość stron internetowych oferuje materiały tylko i wyłącznie pod postacią „gołej” treści. To błąd, który sprawia, że nasza witryna jest mało atrakcyjna – nie tylko z punktu widzenia użytkownika, ale także robota wyszukiwarki. Urozmaicaj treści na stronie, wykorzystuj różne typu treści i nastaw się na odbiorcę.
  7. Wykorzystaj Facebooka.
    Jak dowodzą badania – około 70% użytkowników Internetu ma założone konto na Facebooku. Ten portal społecznościowy to doskonałe miejsce, które pozwala Ci pozyskiwać ruch poprzez promocję fanpage’a, stargetowane reklamy i marketing na grupach. Media społecznościowe mają ogromny potencjał, który po prostu musisz wykorzystać.
  8. Analizuj informacje pojawiające się na temat Twojej firmy/usługi
    W Internecie jest wiele miejsc w których można pozostawić opinię i/lub poinformować innych o jakości usług. Musisz śledzić wszystko to, co pojawia się w sieci na temat Twojej strony internetowej, aby móc możliwie szybko reagować. W tym celu możesz wykorzystać narzędzie Brand24, które umożliwia monitoring sieci.
  9. Eksperckie wpisy na forach
    Działasz w konkretnej branży? Doskonale! Wykorzystaj swoją wiedzę i dziel się z nią z innymi użytkownikami internetu: na forach, w grupach facebookowych czy na instagramie. Możesz również, ukierunkować swoje wpisy na promocję. Dobrze przeprowadzane działania w tym sektorze nie tylko sprowadzą na Twoją stronę potencjalnych klientów, ale także pozostawią ślad w sieci, który zaprocentuje w przyszłości.
  10. Publikuj eksperckie materiały na innych portalach
    Tzw. gościnne wpisy na innych serwisach to znakomity pomysł na dotarcie do jeszcze szerszego grona osób. Przejrzyj najczęściej odwiedzane blogi, portale i serwisy w Twojej branży i wystosuj zapytanie o możliwość publikacji eksperckiego artykułu wraz z linkiem, który będzie prowadził do Twojej witryny. Ponownie możesz wykorzystać takie narzędzia jak Surfer SEO czy Ahrefs.